Végbélvérzés

A végbél vérzés, és kezelése

végbél vérzés a belső aranyér egyik tünete lehet.  A kór külső fajtájára, – amikor a nodus a végbél záróizmán kívül helyezkedik el – nem jellemző ez a szimptóma. Viszont a belső aranyér tipikus tünete pár csepp vér, ami a wc papíron marad széklet ürítése után. Mindenképpen tudnia kell, hogy a végbél vérzés hiába jellemző tünete az aranyérnek, ha Ön ilyen szimptómákat észlel magán, mindképpen orvoshoz kell fordulnia. Ennek egyik indoka, hogy nemcsak a fent említett betegségnek lehet tünete a végbél vérzése. A másik ok, ami mindképpen egy egészségügyi szolgáltatás igénybevételét indokolja az, hogy az aranyér kezelése is szakember beavatkozását igényli, hiszen életmód változással a betegség csak korai stádiumban kezelhető. A végbél vérzés egy jelzés, ami azt jelenti, hogy az Ön testében valami nincsen rendben, de a pontos ok kiderítése mindig orvos dolga.

végbél vérzés kezelése attól függ, hogy mi okozza ezt a kellemetlen tünetet. Több betegség is van, aminek egyik szimptómája a végbél vérzés lehet. Ezek közül a leggyakoribb az aranyér. A belső aranyér ugyanis  majdnem minden széklet ürítés után vérzik. Ez nem jelent túl drasztikus vérzést, mindössze néhány csepp jelenik meg, jellemzően a wc papíron. Oka, hogy a belső aranyeret (nodust) nagyon vékony nyálkahártya borítja, ami a legkisebb ingerre is megsérül. Szélsőséges esetben a csomó is vérezhet. Szintén vérzéssel jár a végbél repedés. Ez a betegség egy sebet jelent a végbél falán. De van még pár betegség, aminek az egyik jele a végbél vérzés lehet. Ha Ön ezt a szimptómát észleli magán, akkor nagyon fontos, hogy minél előbb orvoshoz forduljon, (Elérhetőségeimet megtalálja legfelső menüsor „kapcsolat” menüpontja alatt. Nálam folyamatos a telefonos elérhetőség, időpont kérésre mindig van lehetőség. De a mobilomat sem szoktam kikapcsolni. Komoly, aggodalomra okot adó tünetek esetén, soron kívül adok időpontot.) hogy kiderüljön mi áll a végbél vérzés hátterében és mi a legmegfelelőbb kezelés.

dr. Berki István

sebész, proktológus

Hasonló cikkek

Végbélvérzés

A végbél vérzés, és kezelése A végbél vérzés a belső aranyér egyik tünete lehet.  A kór külső fajtájára, – amikor a nodus a végbél záróizmán kívül helyezkedik

Végbélrepedés

Mi miatt alakulhat ki a végbél repedés (Fissura ani)? Ez a betegség egy seb a végbél nyálkahártyáján. A betegség kiváltó oka elég sok minden lehet.

Végbélplasztika

Mikor szükséges az anal plastica? A végbél plasztika gyakran az legvégső megoldás, ami a célhoz vehet. (A cél alatt most természetesen a gyógyulást értem.) A végbél repedés az egyik