Körömbetegségek

Benőtt köröm, és egyéb köröm rendellenességek

Sebészeti vonatkozása a körömágy gyulladásnak, és az azt leggyakrabban kiváltó benőtt köröm,  szebb nevén unguis incarnatusnak van . Enyhébb gyulladást, majd keserves kínokat , olykor lázas állapotot is előidéző gyulladásos folyamat alakulhat ki. Kialakulásának oka  vagy korábbi kisebb sérülés, vagy  nem megfelelő cípő okozta folyamatos  kompresszio .A köröm szélek a körömágyat irritálva gyulladásos folyamatot inditanak, a következmény az, hogy a körömágy megduzzad, fájdalmassá válik, kipirul.

Krónikus esetben a körömszélek mentés  lencsényi, majd borsónyi váladékozó un. idegentest granuloma is képződik, amely a bűzös váladékozás miatt  rendkívül kényelmetlen.

A gyulladásos folyamat kezdetén  megkísérelhető gyógyszeres kúra, helyileg alkalmazott krém, gyulladáscsökkentő tbl, ez majdnem mindig sikertelen.

A sebészeti szakrendelőkben  a körömszél eltávolítása a szokásos eljárás. A nem megfelelően növekvő körömszél eltávolítása megfelelő kezelés , sikeres szokott lenni.

A kiújuló esetekben  az ismételt körömszél eltávolítás, vagy köröm eltávolítása  jöhet szóba. Ha ez sem sikeres, akkor   körömszél plasztika következő lépés .Ez csúnya, lapát-szerű körmöt eredményez gyakran, de legalább a váladékozás, és a fájdalom megszűnésére ad esélyt.

A körömágy gyulladásnak ma legjobban bevált módja a lézerrel elvégzett beavatkozás.

A műtét során érzéstelenítést követően a körömágy azon részét távolítjuk el,  ahonnét a rossz irányba növekvő un.  széli rész indul ki. Igy a lézeres műtét nem tüneti kezelés nyújt, hanem a baj okát szünteti meg,.A kiújulás esélye sokkal kisebb, és a kozmetikai eredmény jó..

A fent leír gyulladásos folyamattól elkülönítendő a köröm gombásodása által előidézett  esztétikai szempontból nagyon kellemetlen köröm megvastagodás, köröm elszíneződés, és deformálódás.

Ennek ellátása Bőrgyógyász, és sebész együttműködését kívánja.

A kórokoz azonosítása után  gombaellenes kezelést kell kezdeni, majd a sebészeti korrekció következik. Elhúzódó a kezelés, akár több hétig is tarthat,  de a siker csak így várható