Condyloma

Condyloma acuminatum – hegyes függöly

condyloma egy elterjedt betegség, az Egészségügyi Világszervezet szerint évente harminc millió embert érint a betegség. Maga a condyloma nem súlyos betegség, veszélye abban rejlik, hogy van esélye annak rákos elváltozásokat okoz. A condylom  okozója a hpv vírus, főleg annak a 6 és a 11 típusa. Ezek a kórokozók leginkább szexuális úton terjednek. A szeretkezés közben nagyon apró sérülések keletkeznek a bőrön, amin keresztül a vírus áterjed. A betegség nem pusztítja el a sejteket, ezért az immunrendszer nem érzékeli a jelentlétét. Tünetei nem jelennek meg rögtön, van, amikor hónapok is eltelnek mire a betegség jelet ad magáról. A szimptómák apró, szemölcsszerű kitüremkedések a nemi szerveken. Ez nem jár fájdalommal, viszont viszkethetnek. Ha Ön ezeket a szimptómákat észleli magán, akkor minél előbb forduljon orvoshoz kezeléséért, illetve, hogy a szakember megállapítsa, hogy ez tényleg condyloma-e vagy valamilyen más betegség.

dr. Berki István

sebész, proktológus

Hasonló cikkek

Végbélvérzés

A végbél vérzés, és kezelése A végbél vérzés a belső aranyér egyik tünete lehet.  A kór külső fajtájára, – amikor a nodus a végbél záróizmán kívül helyezkedik

Végbélrepedés

Mi miatt alakulhat ki a végbél repedés (Fissura ani)? Ez a betegség egy seb a végbél nyálkahártyáján. A betegség kiváltó oka elég sok minden lehet.

Végbélplasztika

Mikor szükséges az anal plastica? A végbél plasztika gyakran az legvégső megoldás, ami a célhoz vehet. (A cél alatt most természetesen a gyógyulást értem.) A végbél repedés az egyik